حوزۀ دیپلماسی علم و فنّاوری(دعف) دارای قلمرو مفهومی نوپایی دارد و با وجود قوّت قلمرو کاربردی، فاقد ادبیات نظری درخور در متون علمی و دانشگاهی است. دانشگاههای علوم انسانی به دلیل تعامل بیشتر با مسائل ی. همواره مدّ نظر دستگاههای ت خارجۀ کشورها بودهاند و قبل از ورود دانشگاههای فنی و مهندسی و علوم پزشکی، زمینهساز تعاملات بینالمللی تلقی شدهاند. هدف: هدف از انجام پژوهش پیشِ رو، علاوه بر شناسایی عوامل مؤثر بر دعف، ارائۀ چارچوب توسعۀ آن از طریق ظرفیتهای دانشگاههای علوم انسانی ج.ا.ایران بود. روش: در این مقاله، نخست به شناسایی درخت دانش عوامل مؤثر بر تأثیرگذاری دانشگاههای علوم انسانی کشور بر توسعۀ دعف پرداخته شده. سپس با استفاده از رویکرد مدلسازی تفسیری- ساختاری به سطحبندی عوامل و در نهایت، با استفاده از نرمافزار دیمتل به اندازهگیری شدت روابط بین عوامل در سطوح مختلف اقدام شده است. یافتهها: پنج سطح کلی زمینهها، موانع، علل و لوازم، راهبردها و پیامدها و شدت روابط بین آنها و متغیّرهای درونی آنها ارائه شده است.
7 واقعیت روانشناسی که به شما کمک می کند تا مشتریان را بهتر بفهمید
عوامل ,علوم ,دانشگاههای ,انسانی ,مؤثر ,استفاده ,علوم انسانی ,دانشگاههای علوم ,عوامل مؤثر ,با استفاده ,شدت روابط
درباره این سایت